Pričam
ti priču ili u čemu je kvaka uvijek mi pada to na pamet kada čitam ili slušam o
toj famoznoj Istambulskoj konvenciji koja će ratifikacijom promijeniti svijet,
mentalitet i ponašanje. Stanovnici ovog Vrlog zapadnog svijeta sadit će eko
voće, povrće, svi će hodati okolo zagrljeni. Svijetom će vladati sloga,
bratstvo, jednakost, danas ću biti muškarac, a sutra poželim biti ženskog roda
i to javno obznanim. Sve EU zemlje koje su je ratificirale riješile su problem
nasilja prema ženama, slabijima, u njima vlada sreća, cvate cvijeće mirisavo i
usred najveće zime.
Eto
mi imamo problema s tom nesretnom ratifikacijom. Ma sve bi i kod nas bilo u
redu da nema tih srednjovjekaša, mračnjaka, osobito te Katoličke Crkve. Ona je
ta koja prijeći napredak, ugrožava bratstvo i sestrinstvo, ljepotu i radost
življenja. Jednom riječju zagorčava nam život. Toliko težimo razumu, slobodi i
nikako dostići jer Ona je tu da nam sve pokvari, koči…
Velika
je sličnost čovjeka i papige. Ona i čovjek vole ponavljati fraze koje čuju i
nauče. Fraza „mračni srednji vijek“ izmišljotina je prosvjetitelja kako bi sebe
označili kao kontrapumkt vremenu „prije“. Da biste bili prihvaćeni kao oni koji
ćete nekoga ili nešto prosvjetliti morate ono prije proglasiti mrakom. Nije bitno
da li vaši argumenti „drže vodu“. Važno je sebe proglasiti prihvatljivim. Bez
obzira što tvrdnja o „mračnom srednjem vijeku“ ne „drži vodu“ ni u znanstvenom
ni u kulturološkom smislu ona je postala tako draga batina u rukama modernih
prosvjetitelja za lupetanje po onima koji ne misle kao oni. Nema većeg
dogmatizma od prosvjetiteljstva , osobito modernog. Jer sumnjati, propitkivati
misao i namjere modernih prosvjetitelja nadilazi svako bogohuljenje u religiji.
Njihove namjere, misli ne podliježu kategoriji sumnje, propitkovanja one su –
dogme. Još je veliki Chesterton rekao: „Ateizam je uistinu najsmionija od svih
dogmi... jer ateizam je tvrdnja univerzalnog negiranja.“ Sve ovisi o
tome čime želite biti ispunjeni.
I
onda: u čemu je „kvaka“ oko te famozne Konvencije? Po čemu ta Konvencija jače i bolje štiti žene od dobrog nacionalnog zakonodavstva? Odgoja i
obrazovanja? Tko mi garantira da će biti, ako i Sabor usvoji Konvenciju manje pretučenih ili ubijenih žena, da će
biti manje bilo kojeg oblika nasilja nad ženama ili muškarcima ili bilo kime?
Kad
pojedinci ili skupine stvore oko nečega veliku halabuku postajem sumnjičav i
oprezan, osobito kada na vrlo brutalan i prizeman način pokušavaju odstraniti
sve one koji propitkuju nešto. Ili imaju suprotno mišljenje o nečemu. Kao da ih
uhvati onaj boljševićki revolucionaran zanos u kojem nema puno razuma i logike,
a bome, ni istine. Sve se svodi na rušenje, uništenje onoga nasuprot. Nekad je
to bio klasni neprijatelj. Sad se to onako modernije kaže: svjetonazorski
neprijatelj. A kao nositelj tog svjetonazorskog „srednjeg vijeka“ detektirana
je Katolička Crkva.
Povijest
je pokazala da smisao i krajnji cilj revolucije nije bila promjena u onom
kvalitativnom elementu što je Orwel odlično opisao u Životinjskoj farmi. Osim
toga uvijek mora postojati i neprijatelj jer on je „hrana“ revolucije. Što je
smisao antifašista? Proizvoditi fašiste. Što je smisao prosvjetitelja?
Proizvoditi i pronalaziti mračnjake. I tako dalje…
Dakle,
ono s jedne strane imate sve najbolje, najprogresivnije, najumnije, ispunjeno
ljubavlju i brigom, vođeno razumom, oslobođeno natrahu mraka, nazadnjaštva.
Jedno pravo „otmjeno društvo“. S druge strane je sve ono najgore i najmračnije,
najzaostalije. Ono svima takvim poput Frljića treba nabiti svinjsku glavu i na
kraju uz himnu slobodi postrijeljati.
Osobno
bih volio da je Istambulska konvencija ostavila mogućnost rasprave na nacionalnoj razini, mogućnost
propitkivanja nekih točaka koje skrivene čuče u samoj Konvenciji. Stoga bez
imalo straha ili zadrške mogu postaviti dvojbu, volio bih da mi bez etiketa ili
povišenog tona netko ponudi odgovor koji bi me razuvjerio.
Najspornije
oko svega toga jest – način prezentacije i dogma oko nje. Ono, nema se tu što
tu raspravljati ili si za ili si nasilnik, zaostali tip. Svako propitkivanje
etiketirano je kao neprijateljski čin. Zatucani katolićki taliban.
Način
na koji se ona predstavlja i način na koji se zahtjeva da se ona usvoji smrdi
upravo po onome po čemu nebi smjela – nasilju.
Lovro
Zaplatić Pit
Nema komentara:
Objavi komentar