Kad nemaš ideja, planova i programa postoji nešto što
uvijek pali: opališ po Katoličkoj crkvi i eto te na naslovnicama tiskanih
medija u udarnim terminima hrvatske dalekovidnice. Prostor, vrijeme i pažnja
zagarantirani. Od beznačajnog faktora postaneš netko i nešto, postaješ borac za
ljudska prava, slobodu – jednom riječju liberal. Kako gordo to zvuči;
progresivan i liberalan. Da bi se to uistinu bilo važno je najprije osloboditi
se boljševičkog načina razmišljanja. I naravno, biti barem malčice ozbiljniji.
Sve se naravno može propitkivati. I poželjno je. Osim
ljevičarskih ideja i dogmi. Tako je neupitno da se mogu propitkivati i famozni
Vatikanski ugovori. Oni nisu „neka sveta krava“ ili dogma. Pa i u samom Uvodu
naznačena je takva mogućnost ako netko smtra da treba ili ako se okolnosti od
potpisivanja promjene. Dakle nije sporno da o tome treba raspraviti,
propitkivati tim više što i neki ljudi u Crkvi nisu zadovoljni svime i misle da
bi neke stvari trebalo postaviti drugačije. Pitanje je, zapravo motiva, cilja i
tajminga u kojem se to pitanje poteglo.
Naš je prvi problem, a iz toga proizlaze i mnogi drugi
problemi u društvu i državi što mi i nemamo neke političke stranke u modernom smislu riječi. Velike stranke uglavnom su
ustrojene po principu Komunističke partije s vođom i komitetom, ostale su
uglavnom interesne i ideološke skupine s programima prepunim floskula o pravima, slobodama ili
državotvorstvu. Ništa konkretno.
Naš drugi problem jest što nije provedena lustracija.
Stoga su sve stare strukture u prosvjeti, kulturi i politici, ekonomiji,
cjelokupnom društvu ostale netaknute. Okrenule „kapute“, zamijenile partijske
(stranačke) knjižice, ispred zamijenili Jugoslaviju Hrvatskom, umjesto „Druže
Tito….“ Počeli pjevati „Vilo Velebita…“, pohrlili privremeno u prve klupe
crkava. Nitko ni za što nije odgovarao što se događalo od 1945 – 1990. godine.
Kao da su sve te godine svi sadili prekrasno cvijeće, cvjetali sloboda i
prosperitet. Pedeset godina komunističkog vremena ostavilo je duboke tragove.
Treći je naš problem sekularistička i ateistička
agresivnost određenih liberalnih i civilnih udruga i pokreta spram religije,
osobito Katoličke crkve kao dominantne religiozne organizacije. Svatko može
misliti što hoće i zalagati se za svoje mišljenje, ali čini mi se da ta
agresivnost prijeti demokraciji, pravima i slobodama više od svega jer u sebi
nosi duh totalitarizma.
Nema komentara:
Objavi komentar