Omiljena
fraza takozvanih ljevičara jest dogmatizam Crkve. Fora je u tome što ne kažu
koje Crkve. Poluobrazovanom građaninu poznato je da postoji više različitih
Crkava. Bilo bi etično,pošteno da se reče ili napiše koja je to Crkva, na koju
se misli. Ako ništa drugo onda zbog korektnosti. Ako dogmatizam definiramo ili
shvatimo kao uskogrudnost onda su
ljevičari perjanice dogmatizma koji svoja kukavičja jaja smještaju u
tuđa gnijezda i prave se ludi.
Da
je dogmatizam Katoličke crkve ( jer na nju,pretpostavljam misle) samo frazetina
koja se ponavlja u nedogled može uočiti i prosjećan srednjoškolac koji je imao
iole normalnog nastavnika iz povijesti. Ako dogmatizam shvatimo nadalje kao
nekritičko mišljenje onda opet ono pripada ljevičarima. Koja je to kritička misao koju su autentično iznjedrili
ljevičari? I da je pri tome izdržala kritičku analizu! Ili pomakla malo život
naprijed.
Dogmatici
s lijeva već više od stotinu godina ponavljaju mantre o dogmatičnosti
kršćanstva,misleći prije svega na Katoličku crkvu. No, da se i malo kritički
osvrnu na to svoje mantranje vidjeli bi
svoju zabludu. Cjelokupno djelovanje te Crkve prožeto je kritičkom mišlju i
kritičkim odnosima prema svijetu,sebi, odnosima u tom svijetu. No, u dogmu se
ne sumnja,ona se kritički ne preispituje, ona je jednostavno istinita.
Jednostavno su je pokupili, usvojili i uzdigli na tron istine.
Jedna
od omiljenih dogmi ljevičara jest o zaostalosti Katoličke crkve, njezinom
sukobu sa znanošću, nespojivošću znanstvenog pogleda na svijet ( ma što mu to
značilo) s vjerom i pripadnošću KC. Mada je već koncem devetnaestog stoljeća
kritika pokopala ovu dogmu,ona još uvijek živi u glavama i srcima ljevičara.
Što je to znanstveni pogledna svijet? Znanstveni svjetonazor? Neka nova
religija bez Boga i božanstva? Novi kult?
I
dok govore o pravima i slobodama ne mogu van iz oklopa dogmi koje ih sputavaju
da slobodno i kritički promišljaju sebe i stvarnost. Sekularno društvo u kojem
bi oni bili vladari misli i djelovanja. Smijem li ja kao vjernik na javnom mjestu
u tom sekularnom društvu, sekularnoj državi reći da sam vjernik? Smijem li se
založiti javno da nešto što smatramvrijednim a utemeljeno je na znanosti i
vjeri? Ili se javno mogu deklarirati samo nevjernici i zalagati se javno samo
za ono štoje temelj nevjere? To je ono krucijalno pitanje.
Dogma
je ljevičara da će ovo društvo divovskim koracima naprijed akose oslobodi
vjernika, ponajprije katolika. Može li izdržati ova dogma već i površnu
kritičkuanalizu? Ne! Malo povijestii vidjet ćemo da da sve pada u vodu,alioni
su uporni u provođenju revolucija.Mijenjalju po potrebi subjekte i objekte. Ali
dogmu ne.
Ako
već govorimo o dogmatizmu, onda je on neizlječiva bolest ljevičara. Zapravo,
onibilo čega da se dotaknu postaje dogma.
Nema komentara:
Objavi komentar